Książki przychodów i rozchodów


15 kwietnia 2015, 11:16

Nieduże biznesy oraz mikro firmy

często zarządzają swoją księgowość w oparciu o książki przychodów i rozchodów (KPiR), czyli dokumenty, służące do ewidencji operacji

gospodarczych w formie uproszczonej.













Metoda ta

ułatwia księgowanie wszelkiego rodzaju dochodów m.in. ze sprzedaży oraz innych

dochodów, kupno materiałów

handlowych i towarów podstawowych oraz wydatki

uboczne związane z tymi zakupami jak

również różnego rodzaju koszty takie jak wynagrodzenia i w gotówce , i w naturze oraz

wszystkie inne wydatki, które są połączone z prowadzeniem działalności gospodarczej.



Płatnik może być zwolniony z prowadzenia księgi przychodów i

rozchodów wyłącznie w wyjątkowych przypadkach. Jest to zależne zwłaszcza od stanu zdrowia lub z uwagi na wiek osoby prowadzącej działalność

gospodarczą a także od rozmiaru i rodzaju prowadzonej działalności .

Gdy istnieje ciężar

prowadzenia księgi przychodów i rozchodów należy ją

złożyć na dzień pierwszego stycznia roku podatkowego lub na dzień

utworzenia firmy.

Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz