Książki przychodów i rozchodów


15 kwietnia 2015, 11:37

Nieduże biznesy oraz mikro firmy



często zapisują swoją księgowość w oparciu o książki przychodów i rozchodów (KPiR), czyli dokumenty, które



służą do ewidencji operacji



gospodarczych w formie uproszczonej.

























Rozwiązanie takie



pozwala na księgowanie różnego



typu przychodów m.in. ze sprzedaży oraz pozostałych



dochodów, zakupy produktów



handlowych i surowców podstawowych oraz koszty



drugorzędne połączone z tymi zakupami jak



również różnorodne koszty jak na



przykład pensje i w formie pieniężnej, i w naturze oraz



wszelkie inne wydatki, które są połączone z prowadzeniem działalności gospodarczej.





Płatnik może zostać zwolniony z prowadzenia KPiR tylko w jednostkowych przypadkach. Jest to zależne zwłaszcza od stanu zdrowia lub zważywszy na wiek osoby ,która prowadzi działalność



gospodarczą a także od wielkości i rodzaju



posiadanej działalności gospodarczej.



Jeżeli naniesiony jest obowiązek



prowadzenia KPiR koniecznie trzeba ją



złożyć na dzień pierwszego stycznia roku podatkowego lub na dzień



powołania firmy.

Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz