Książki przychodów i rozchodów
15 kwietnia 2015, 11:37
Nieduże biznesy oraz mikro firmy
często zapisują swoją księgowość w oparciu o książki przychodów i rozchodów (KPiR), czyli dokumenty, które
służą do ewidencji operacji
gospodarczych w formie uproszczonej.
Rozwiązanie takie
pozwala na księgowanie różnego
typu przychodów m.in. ze sprzedaży oraz pozostałych
dochodów, zakupy produktów
handlowych i surowców podstawowych oraz koszty
drugorzędne połączone z tymi zakupami jak
również różnorodne koszty jak na
przykład pensje i w formie pieniężnej, i w naturze oraz
wszelkie inne wydatki, które są połączone z prowadzeniem działalności gospodarczej.
Płatnik może zostać zwolniony z prowadzenia KPiR tylko w jednostkowych przypadkach. Jest to zależne zwłaszcza od stanu zdrowia lub zważywszy na wiek osoby ,która prowadzi działalność
gospodarczą a także od wielkości i rodzaju
posiadanej działalności gospodarczej.
Jeżeli naniesiony jest obowiązek
prowadzenia KPiR koniecznie trzeba ją
złożyć na dzień pierwszego stycznia roku podatkowego lub na dzień
powołania firmy.
Dodaj komentarz